Åpning av Postgarasjen og Kraftstasjonen

23. juni

Kl. 17.00

Velkommen til åpning av to nyheter i Byen i friluftsmuseet!

Skatter på hjul i Postgarasjen

Foto: Camilla Damgård/Maihaugen

Norges Postmuseums nye kjøretøyutstilling Skatter på hjul åpner i den nybygde Postgarasjen.

Her kan du se flotte historiske postkjøretøy fra Norges eldste kjørbare lastebil til nyere elektriske kjøretøy.

Postgarasjen åpnes av kommunikasjonsdirektør i Posten Norge, Elisabeth Gjølme.

Kraftstasjonen

Mann ved apparattavle i historisk kraftstasjon.

Apparattavlen for styring av det gamle Lillehammer kraftanlegg. Foto: Mesna kraftselskap / Maihaugen

Kraftstasjonen fra Anderkvern i Moelv forteller om vannkraft og elektrisitetens barndom i Moelv og Lillehammer.

Kraftstasjonen åpnes av konserndirektør i Hafslund Eco Vannkraft, Stig Morten Løken.

• Åpningstaler, historiske glimt og enkel servering.

Billetter

Billettinformasjon:

• Voksen kr. 180,-
  • Barn/Ung voksen/Student kr. 65,-
  • Familie kr. 425,-
  • Årskort kr. 0,-

23. juni gjelder billett til Maihaugen for museets tilbud hele dagen, inkludert sankthansfeiringen på kvelden. Norges Olympiske Museum er også inkludert i Maihaugens billett denne dagen i forbindelse med feiringen av Olympic Day. Vi anbefaler å kjøpe billett på forhånd!